lørdag 23. oktober 2010

Storebror leser!

Vi har en fantastisk femåring som allerede har knekt lesekoden, ett år før søsteren. Han er mektig stolt, og ikke særlig beskjeden:

"Jeg kan lese, og så kan jeg skrive, og så kan jeg svømme, og så kan jeg bore hull i hus, og så kan jeg slå istykker hus med hammer...!"



Fikk lyst å dele et par andre fra sitatsamlingen i samme slengen:

"Ha, ha, smører du deg med prim i ansiktet?"

"Hvis du skal overnatte må du legge deg i skapelig tid, lille mann!"
"Nei, mamma, det trenger jeg ikke, for jeg har en madrass å ligge på."

‎"Kjell? Han må jo bo under vann, han da." Bergenseren, 4 år (les: Kjell = Sjæll)

"Mamma, du har skikkelige kjøttbollemuskler. SÅ sterk!"

"I natt drømte jeg at du var hos en annen tannlege, en som skiftet hender."
"Å, hva slags hender ville jeg ha da?"
"GRØNNE, så du kunne være drage!"

-----------

Et par klassiker fra storesøster:

"Parken er åpen fra 10 til 9."
Storesøster: "Ha, ha, det går jo ikke! Den kan ikke gå bakover!!"

"Sta Vås de kla vås." (skrevet så fint under en tegning av Star Wars figurer til lillebroren)

31.12.09: Flymerkeri

Sstoresøster lærte om punktum i første klasse, og nesten fått det med seg:
"Punktum etter hver sett" og så "punktum no på tv". Disse moderne barna, altså.

2 kommentarer:

  1. Haha :-D for et fantastisk herlig inlegg!!
    Grattis til storebror som allerede kan lese!! Jeg var selv veldig tidlig ute med lesingen og Lykkebarna var favoritten i 5 års alderen. Håper han fortsetter å elske å lese bøker!!

    Og gleder meg til å samle kommentarer, jeg også!!

    SvarSlett
  2. :) Blir alltid så glad når du har vært innom, du er jo rene solstrålen!

    SvarSlett