søndag 9. januar 2011

Rik!

Jeg er 4200 kroner rikere. Føles ihvertfall sånn. Etter å ha blitt stoppet i kollektivfeltet, og sluppet fri uten bot.
Jeg traff nok på byens snilleste kvinnelige motorsykkelbetjent! Eller så har jeg vel byens blåeste, mest unnskyldende blikk?
Og det selv med tom bil, tenk! Men mange barneseter, da. Desto større grunn til å være lovlydig, antagelig...

Men neida, hadde ikke tenkt å blogge om monetær rikdom, for her er det banken som eier alt, og vel så det. Men jeg er rik likevel, jeg!

Etter 11 års prøvelser har jeg favnen full av barn. Fire fine, friske. Jeg tar meg stadig i å sukke lykkelig. Enten vi sitter i tv-stuen allesammen, vi er ute på farten som et hvilketsomhelst omreisende sirkus - og folk kikker på oss, hele gjengen, eller når jeg henter i barnehagen og de to små hopper om kapp om halsen på meg, eller når en-to-tre eller fire sier de er glade i meg, og jeg kjenner hjertet flomme over! Eller rett og slett når alle fire er i seng, jeg hører fredelig småsnorking, og jeg vet de sovnet med et lite smil etter en god dag...

Jeg er firedobbel lykkemillionær!

Bildet fant jeg her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar